A TE történeted – 7.

Kedves Péter!
Alábbiakban leírom az én sztorimat.

Pár sor az én történetemről. Semmi extra, ha mégis segít valakinek az jó.

Kb. 3,5 évvel ezelőtt a testtömeg indexem 31,67 % volt, amivel sikeresen bejutottam az elhízott kategóriába. Mondjuk az állapotom felméréséhez az is elég volt, hogy 15-20 lépcsőfok már megterhelést jelentett és nem éreztem magam valami jól…

A döntés megszületett, közhely: életmódváltás. Az elhatározás szerencsére elég erős volt ahhoz, hogy az akkori tudásomnak megfelelően fejre állítsam az addigi szokásaimat.

Még aznap elkezdtem sportolni eleinte egy öreg bringával róttam a kilométereket (heti 4-5 alkalommal) majd később úszni is eljártam, ha tudtam. Emellett egyre jobban figyeltem az étkezésre napi 5-6 étkezés elosztva és figyelve mit eszem (mintha egy zárdában éltem volna). Egy szó, mint száz kb. 1 év alatt 12 kilót fogytam. Ezzel az eredménnyel bejutottam a túlsúlyosok közé. :)

Ekkoriban már egyre többet olvasgattam, tudtam pl. mi az az RKC és egy darabig, még edzésre is jártam. Sok dologgal először pont az RKC blogban találkoztam.

A 12 kiló mínuszt kb. egy évig tartottam, de nem voltam elégedett, hiszen a cél még nagyon messze volt (elsőre egy normális BMI mint átlagember). A mozgást nem hagytam abba (kerékpár, úszás, amikor tehettem a kettlebell) és az étkezési szokásimban is megmaradt az odafigyelés, ami egyre nehezebb volt hosszú távon. Röviden és tömören egyre inkább zavart, hogy a sok odafigyelésnek csak ennyi eredménye van. Ekkoriban olvastam el a Szendi Gábor féle Paleolit étrend című könyvet. Ebben az időben a Harcosok étrendje még sehol sem volt számomra. A mozgás továbbra is megmaradt, úgy éreztem több időt nem tudok rászánni a meglévő mennyiségnél, hiszen nem vagyok élsportoló.

Célkeresztbe került az étkezés. Elkezdtem a paleolit étrend elemeit belerakni az étkezésembe ekkor már eltértem a napi 5-6 étkezéstől. Nap közben nagyon nehezemre esett normális főtt ételt enni, ezért akkoriban többnyire reggeliztem (pl. tonhalkonzervet, vagy rántottát persze kenyér nélkül) és vacsoráztam, a kettő között némi gyümölcs és magvak. Ezt hozta az élet. Mint utóbb kiderült végül is elkezdtem a harcosok étrendje felé haladni. Az étrend átalakítása kb. 8 hónap alatt újabb mínusz 10 kilót hozott a konyhára, amivel végre beléptem a normál testsúly kategóriába. Az összesen 22 kiló mínuszt azóta egy két kiló ingadozással tartom, amire odafigyelek. Azóta már változtak a célok, vannak új elképzelések és talán egy két év alatt ezeket is meg tudom majd valósítani.

A történet röviden ennyi. Persze az elmúlt több mint 3 év alatt sok dolog történt, hol jobbak voltak a lehetőségeim hol rosszabbak.
Talán ha szakemberek segítségét is igénybe veszem az eltelt időt le lehetett volna némileg rövidíteni és sok macerától is megkímélem magamat, de ez nem ment.

A történet tanulsága pedig szerintem nem több mint az a közhely, hogy az étkezés mindennek az alapja, amit más elolvasni és saját magam számára bebizonyítani.

Üdv.
Csaba

One Comment

  1. Hajrá. Én is küzdök némi súlyfelesleggel de most intenziv (heti3) KB edzés + Harcos Diéta. Remélem idővel én is be tudok számolni pozitív eredményekről.

Hozzászólás

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

*


seven − 4 =

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>