A TE történeted – 6.

Kedves Péter!

A blogodon bíztattad az olvasókat, hogy írják meg történetüket, ami lehet, hogy nekik nem érdekes, de másoknak hasznos lehet. Íme az enyém:

Serdülőkoromban versenyszerűen, később hobbi szinten, de aktívan sportoltam. Ez a lehetőség egy új munkahely és az azzal járó munkaterhek miatt azonban megszűnt, ráadásul jogászként tényleg egész nap csak ülök a gép előtt. Ennek és a kóla/icetea kombónak köszönhetően sikerült fizikai állapotom mélypontját elérve 105 kg-ra hízni (180 cm-hez). Bár élt bennem az az illúzió, hogy én sportos ember vagyok, amikor a gyerekekkel játszva, két perc után elfogyott a szufla, ezzel le kellett számolnom.

Akkoriban, 2007. októberében indult egy kezdő kettlebell tanfolyam, amit Tóbiás Mátyás vezetett. Erre jelentkeztem, megcsináltam és annyira bevált nálam az eszköz és az edzésmódszer, hogy az elmúlt négy évben is töretlenül ezzel edzek. Ezt nálam úgy kell érteni, hogy másféle edzésre nem nagyon jut időm.

Amikor Mátyás megcsinálta a beast challenget, megkérdeztem, hogy fel tudna-e készíteni engem is. Ekkor elkezdtünk célirányosan együtt dolgozni oly módon, hogy én otthon megcsináltam az előírt edzéstervet, havonta-kéthavonta pedig Mátyás ellenőrizte a technikát, a fejlődést és korrigálta, finomította a tervet.

Ennek az eredménye az lett, hogy 2,5 év készülés után meg tudtam csinálni a gyakorlatokat elfogadható módon, Mátyás ellenőrzése mellett, amit a mellékelt videón rögzítettünk:
http://www.youtube.com/watch?v=8Xg4ztjfijs

Közben sikerült az étrend átalakításával 81 kg-ra lefogynom.

Hála az élő Istennek, nekem nem kellett egészségügyi gondokkal megküzdenem, de talán valakinek bátorítást jelenthet, hogy irodai munka és nagycsalád mellett, otthon edzve is lehet komoly eredményeket elérni, ha az ember egy felkészült instruktor irányítása mellett, céltudatosan készül.

3 Comments

  1. Gratulálok! A videó nagyon meggyőző. :) Mivel jómagam is otthon edzek, ezért nagyon kíváncsi lennék, hogy átlag heti hány darab edzéssel sikerült ezt az eredményt elérni?

    • Szia! Minden másnapi edzéssel kezdtük, de az edzések száma és a pihenőnapok beosztása folyamatosan változott, ahogy Mátyás ezt jónak látta. És ezt most nem azért mondom, mert kell, vagy illik, de egy instruktor felügyeletét egy ilyen felkészülésben nem tudod megspórolni. Nekem ez leginkább a túledzettségnél lett egyértelmű, amikor azt veszed észre, hogy nem fejlődsz és ezért rá akarsz tenni egy lapáttal. Ilyenkor kell egy olyan felkészült szakember, akire hallgatsz, hogy most pont több pihenőnapra, vagy esetleg a terhelés radikális, akár 50%-os csökkentésére van szükség, és ez nem ciki, vagy nem azt jelenti, hogy nem edzel elég keményen.

  2. Köszönöm a választ!

Hozzászólás

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

*


8 − = one

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>